"שמירה על אורח חיים בריא היא צעד ראשון במניעת מחלות"

עפר גדנקן No Comments on "שמירה על אורח חיים בריא היא צעד ראשון במניעת מחלות"

ד"ר תומר אבנון, רופא מוכר ומוערך במרכזים הרפואיים של מכבי שירותי בריאות במודיעין עילית, מעניק ידע מקצועי על הדרך הנכונה והבטוחה לשמירה מאוזנת על הגוף והנפש.

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם התרחבות והתפתחות שירותי הבריאות של מכבי במודיעין עילית, שוחחנו עם הרופא הבכיר ד"ר תומר אבנון, מומחה לרפואת נשים, על חשיבות השמירה על אורח חיים בריא. "כמי שמלווה את חברי מכבי בשלבי טרום לידה, אני נחשף שוב ושוב לסוד השמירה על שגרת חיים בריאה. הסוד הוא שמירה על אורח חיים בריא בכלל הנושאים, מבלי להזניח את החיים על מהלכם הטבעי ולתת לימים להיגרר מבלי השקעה מספקת בעצמנו". פותח ד"ר אבנון.

הוא גם מפרט. "כיום כולם יודעים כי שמירה על אורח חיים בריא כוללת סדרי אכילה מגוונים ומאוזנים לצד פעילות גופנית מותאמת, אך כמה מאיתנו אכן משקיעים את הזמן הדרוש לבירור טיב המזון הנכון לנו, סוג הפעילות המומלצת וכדומה? באופן חד משמעי וברור ניתן לומר כי השקעה קטנה ברכישת הרגלי חיים בריאים וטובים, חוסכת כאבים רבים וחרטות לאחר מעשה. כל מה שנדרש מאיתנו הוא לעצור לרגע משגרת היומיום, לחשוב ולבדוק מול איש מקצוע מתאים מהו התפריט היומי או השבועי המומלץ עבורנו, להתאים פעילות גופנית מועדפת מבין מגוון האפשרויות הקיימות ולאמץ הרגלים נכונים שילוו אותנו כל החיים ויהוו דוגמא טובה גם עבור ילדינו. כאשר אני מדבר על הרגלים בריאים והשקעה בבריאותנו, אני מתכוון כמובן לכל אחד בכל מצב, לא רק במצבים מיוחדים בהם נדרשת שימת לב מיוחדת".

אז מה יש למכבי להציע בנושא הזה של שמירה על אורח חיים בריא? גם על כך הוא משיב. "מכבי מציעה אנשי מקצוע מצוינים מלבד בתחומי הרפואה הראשונית, גם בענפים משלימים כמו שירותי ייעוץ דיאטני לצד הפקת כתבות מידע נגישות ומובנות בתחומי התזונה הנכונה. בתחום הפעילות הגופנית מפעילה מכבי סדנאות שונות בתחומים רבים ומגוונים, וכן עורכת שיתופי פעולה עם ספקי שירות חיצוניים בתחום המאפשרים לכלל חברי מכבי, מגדול ועד קטן, להנות מפעילות גופנית מקצועית במחירים מסובסדים".

דווקא כאשר אנו דנים בענייני הפעילות הגופנית חשוב לד"ר אבנון לעצור ולהדגיש: "בתקופה המיוחדת של טרום לידה, הופכת השמירה על אורח חיים בריא ונכון לחשובה במיוחד. כל צעד נכון בדרך אל שגרת חיים מיטבית תורם באופן משמעותי לשמירה נצרכת על הגוף, וכן להיפך – כל צעד שאינו בריא חלילה, עשוי להיות גורם מפריע. כמובן כי גם כאן, כמו בכל נושא, יש לשמור על איזון ולא להזניח גם את קולה של הנפש וצרכיה. בנושא הפעילות הגופנית, חשוב להדגיש כי גם לאורך תקופת ההריון מומלץ להמשיך לעסוק בפעילות, דבר התורם לבריאותה של האם ושל התינוק. אופי הפעילות כמובן ישתנה ממטופלת למטופלת, אך יש להתחשב גם בכוחות הגוף ובאותות שהוא משדר לנו. כמו כן, במקביל לפעילות מודרכת תמיד מומלץ לבחור בחיי היומיום בעלייה במדרגות על פני מעלית או הליכה רגלית על פני נסיעה בכלי רכב". לסיום, מסכם ד"ר אבנון: "קיבלנו מערכת גופנית משוכללת ובנויה באופן נכון ומעורר השתאות, הבה ונשמור עליה בריאה, לאורך ימים ונחיה חיים טובים, בריאים ושלווים יותר".



0 תגובות